Podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej w Barlinku doszło do sytuacji, że w wyniku głosowania Radnych nie pozwolono zarządowi PGK Sp. z o.o. na przedstawienie informacji w sprawie ewentualnej wysokości opłaty za odpady.
Nasza oferta złożona do pierwszego przetargu zgodnie z naszymi wyliczeniami mogła skutkować ewentualną podwyżką o 6-7 złotych to jest z kwoty 29 zł do maksymalnie 35-36 złotych. System poboru opłat za odpady w naszej Gminie oparty jest na dwóch źródłach dochodu. Są to opłaty z posesji zamieszkałych (wszyscy mieszkańcy zameldowani w budynkach mieszkalnych) oraz z posesji niezamieszkałych (zakłady, przedsiębiorstwa, sklepy, hotele, instytucje użytku publicznego, itd.).
Oparcie obliczenia wysokości opłaty za odpady tylko na posesjach zamieszkałych jest błędne. Podczas spotkania w Urzędzie Miejskim w Barlinku Główny Księgowy PGK przekazał Panu Skarbnikowi Gminy informacje co do naszych wyliczeń, a później je uzupełnił drogą mailową i telefoniczną. Niestety w tej sprawie nie spotkaliśmy się z radnymi Rady Miejskiej, gdyż nie otrzymaliśmy zaproszenia na posiedzenie żadnej Komisji Stałej Rady Miejskiej.
Inną kwestią jest odpowiedź na pytanie dlaczego tak drastycznie zmieniono zapisy Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) w trzecim przetargu. Wyłączono ze specyfikacji zapisy o: konieczności posiadania PSZOK, obowiązku posiadania sprzętu niezbędnego do wykonania zadania, wadium oraz edukacji ekologicznej.
Z poważaniem
Zbigniew Blezień – Prezes Zarządu